تعمیرات پمپ گل اویل ول 1400pt

کارفرما: شرکت ملی حفاری ایران

پمپ گل اویل ول یکی از انواع پمپ های حفاری است که برای جابجایی مایعات حفاری در چاه های نفت و گاز استفاده می شود. این پمپ ها با استفاده از یک موتور الکتریکی یا دیزلی، فشار بالایی را به مایع حفاری اعمال می کنند و آن را به سمت سرچاه می فرستند. پمپ گل اویل ول دارای قطعات مختلفی است که در طول زمان ممکن است ساییده، خراب یا فرسوده شوند. برای این منظور، تعمیرات اساسی و تامین قطعات یدکی آن ها ضروری است.

تعمیرات اساسی

تعمیرات اساسی پمپ گل اویل ول شامل بررسی، بازسازی، تعویض و تنظیم قطعات مختلف پمپ مانند سرپمپ، بدنه پمپ، پستون، لاینر، والو، رینگ، بوشینگ، بلبرینگ، شافت، کاسه نشان و … است. تعمیرات اساسی به منظور افزایش عمر مفید، بهبود کارایی، کاهش هزینه ها و جلوگیری از خرابی های ناگهانی پمپ ها انجام می شود. تعمیرات اساسی معمولاً در بازه های زمانی مشخص یا براساس شرایط عملکرد پمپ ها صورت می گیرد.

تامین قطعات

تامین قطعات یدکی پمپ گل اویل ول شامل خرید، تولید، تأمین و نصب قطعات جدید یا استاندارد شده است که به جای قطعات فرسوده یا خراب قرار می گیرند. تامین قطعات یدکی به منظور حفظ کارکرد صحیح، رفع عیوب، به روز رسانی و افزایش قابلیت اطمینان پمپ ها صورت می گیرد. تامین قطعات یدکی معمولاً براساس نوع و مدل پمپ ها، سطح فرسودگی و خرابی آن ها و دستورالعمل های سازنده آن ها انجام می شود.

شرکت ایمن قطعه این افتخار را داشته است که برای اولین بار در ایران این قطعه را برای شرکت ملی حفاری ایران تعمیر اساسی بکند.